Wednesday 2 October 2013

Quality vs quantity

Salam..

Maaflah sbb lama x update blog ni.
Harini takmo upload gambar kek.
Harini just nak bercerita.

Chatting dgn Hirda, bekas kawan sekuliah saya haritu.
She inspires me a lot.
Antara usahawan wanita paling gigih & berani yang saya kenal.

Dulu saya pernah gelakkan dia.
Cita-cita dia nk bukak kedai kek.
"Lawak la ko nih hirda..dah tu buatpe g amek engineering course?"

Tapi tgkla sekarang.. dia dh berjaya bukak kedai n ada business sendiri..ada pekerja..ada ruang niaga..

..dan saya pulak tiba2 menuju ke arah yg sama..
Gelakkan orang lagi kan?! Hehe.. ampun hirda!

Hirda nasihatkan saya

"Give more.. always give more.."

Bila kita banyak memberi, insya Allah..Allah akan balas dgn lebih banyak.

Tak payah kedekut. Tak payah nak buh rega mahal2.. tak rugi kalau kita bagi lebih.

Bila kita buat orang lain happy.. secara x langsung kita pun happy jugak. Orang puas hati dgn kerja kita dh cukup2 bagus.

Seronok rupanya jadi baker ni.

Bukan sebab duit semata2.
Sebab kek saya jumpa raaaamai sgt org.
Kawan2 lama yg berbelas tahun x jumpa tiba2 contact saya utk beli kek.
Customer2 baru ada yg tiba2 jd geng kamceng mcm dah bertahun2 kenal.
Seronok kan?
Tiba2 meriah je whatsapp saya berbunyi sepanjang masa sampai saya silentkn phone almost 24 jam. Jadi kalau call x berjawab tu faham2 la ye? Hehe

Mggu ni sampai 15 oct dah tutup order. Bukan nk buat2 busy tp mmg busy pun. Hehe..
Takmau tamak jd saya x amek order di luar kemampuan saya utk jaga kualiti kek.
Kalau byk sgt order nanti penat..kek jd tahapehape.

Oklah. Enough merepek. Ngantuk sgt2 tp hrp2x x tertdo atas kek

No comments:

Post a Comment